miercuri, 13 iulie 2016

În amintirea mamei




CÂNTEC DE LEAGĂN PENTRU MAMA
În nopțile-mi insomniace
 pe când reîncerc să readorm
încă-mi mai legăn capul pe pernă
ca în copilărie
când printre ițele somnului ce mă învăluia
 îți ascultam cu o nedumerire adormindă
neînțelesele cuvinte
cântate lin și monoton și repetat
ca pe un descântec
nani nani puiul mamei și-al cucoanei
și-apoi din înaltul amețitor al golului luminos în care regăseam
urcând pe-o nevăzută scară
priveam în jos și-apoi în jur
încercând să te regăsesc și să te-apuc strâns de mână
înainte de a îndrăzni să te-ntreb
cu neîncrezătoare speranță
spune-mi eu
sunt a ta
sau
a cui sunt
dar niciodată
nimic
din  miriștea cuvintelor ofilite sub săratele ploi
n-a răsărit
și-acum în nopțile târzii
amintindu-mi de  trupul tău chircit
încet
abia auzit
îți cânt despre liniștea albastrului caraibian al cerului pe care-n joacă plutesc nori argintii
ca părul tău
răsfirat
pe-ncremenirea gresiei.



BALERINA DIN CUTIA MUZICALĂ

Poate doar anii-așternuți în pulberi groase între noi
 ne țineau mereu la distanță
dar ne vorbeam politicos și
 din când în când
- cu grație de balerină din cutia muzicală -
nu uitam să exersăm și pirueta vreunui zâmbet
și-acuma una lângă alta
 în așteptarea autobuzului care ca de-obicei întârzia
tu mamă priveai concentrată-n depărtare
iar eu
cu ochii-ațintiți peste băltoaca ce acoperise primăvăratecele fire de iarbă
tăceam
tu tot gândeai și regândeai de zeci de ori aceeași rânduială-a zilei
iar eu în minte reauzeam
cum degetele ploii
cântaseră-n trecuta noapte
 nostalgic
 peste pianul pervazului ferestrei mele.

Tania Nicolescu



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu